Hoofdbestuur stemt in met VVD-netwerk Oosterhout

Oosterhout is een heerlijke stad. Dat is ze niet vanzelf geworden en dat kan ze niet vanzelf blijven. Daar moet aan gewerkt worden en dat is precies wat de VVD gedurende een onafgebroken collegedeelname van intussen 18 jaar heeft gedaan. Toen Gerard Marlet, schrijver van het boek ‘de aantrekkelijke stad’, enige tijd geleden door Oosterhout werd rondgeleid was zijn reactie: Oosterhout zit op goud. Fraaie ligging, goed ontsloten, veel groen, ruime woonwijken, prima voorzieningen en met parels als de Warande, de Slotjes en de parken. Dat was nog voor de verbouwde Bussel werd opgeleverd, voordat er een groot konijn lag in de bibliotheek, voordat het zwembad zijn metamorfose had ondergaan, voordat het blik ondergronds ging in Santrijn en voordat H19 grondig onder handen was genomen. En natuurlijk ook voordat het Frencken ingrijpend op de schop werd genomen, want dat is een volgende belangrijke impuls aan een eigentijds voorzieningenniveau.

Investeren in de aantrekkelijkheid van Oosterhout is belangrijk. Er wordt nogal eens gemakkelijk gezegd dat de sterkste schouders de zwaarste lasten moeten dragen. Dat mag zo zijn, maar dan moeten die sterke schouders wel voor Oosterhout kiezen. Steeds meer mensen kiezen voor de grote stad vanwege de voorzieningen die daar beschikbaar zijn. Daarom is een eigentijds voorzieningenniveau al jarenlang een speerpunt van de VVD in Oosterhout. Dat krijg je niet zomaar even voor elkaar. Dat is een zaak van lange adem, van een deskundige fractie die daarin gelooft, die gesteund wordt door een betrokken bestuur dat leunt op een solide achterban. Op u dus.

De media houden ons voor dat steeds minder mensen lid zijn van een politieke partij. Alsof dat niet meer belangrijk is. Welnu mensen, dat is héél belangrijk. De kracht van de VVD Oosterhout is haar solide achterban, van waarbinnen al jarenlang steeds weer enthousiaste bestuurders en kandidaat raadsleden opstaan. Een solide achterban die zich laat zien en gelden op de momenten dat het erop aankomt. Dit is op het hoofdkantoor in den Haag niet onopgemerkt gebleven. De blauwdruk van de nieuwe organisatie voorzag in een fusie van de afdeling Oosterhout met enkele andere afdelingen. Onze afdeling heeft zich sterk gemaakt voor het behoud van haar zelfstandigheid en te horen gekregen dat deze wens wordt vervuld. Daarom dit bericht. Om u te informeren, te bedanken en te vragen dit niet voor uzelf te houden maar door te sturen naar mensen van wie u denkt dat zij het moeten weten. Vóór Oosterhout, een heerlijke stad. Alleen een sterke achterban kan ervoor zorgen dat ze dat blijft.

Elise Krause-Emans, voorzitter