Parkeren is geen melkkoe

Een bruisende binnenstad ontstaat door een mix van activiteiten: winkelen, horeca, cultuur en bovenal beleving. Helaas is dat de afgelopen twee maanden helemaal anders. Ondernemers zijn druk bezig te overleven en bedenken creatieve manieren om de winkel draaiende te houden. Gelukkig geven veel Oosterhouters gehoor aan de oproep om lokaal te kopen. Hopelijk blijft dat ook zo als deze coronacrisis voorbij is.

Als je de stad bezoekt, is het belangrijk dat je een plek voor je auto of fiets kunt vinden. Het liefst nog betaalbaar ook. De VVD heeft in 2018 ingestemd met het verlagen van het parkeertarief naar € 1,50 per uur. Om de kosten voor parkeren te beperken, zijn maatregelen uitgewerkt zodat het parkeertarief niet omhoog hoeft. Parkeren is geen melkkoe voor de gemeente. Maatregelen zoals minder parkeerhandhaving, ander beheer van de fietsenstallingen en digitaliseren van vergunningen. Prima voorstellen!

De VVD vindt het belangrijk dat er goede mogelijkheden zijn om je fiets veilig te stallen. Misschien kan het beheer anders of goedkoper, maar sluiten is voor de VVD geen optie. Andere partijen wilden toch de mogelijkheden onderzoeken. Dit voorstel is met 1 stem verschil aangenomen. De VVD blijft de ontwikkelingen kritisch volgen! Belangrijk is dat we voor zowel auto’s als fietsen goede voorzieningen hebben. Zo blijven we werken aan een aantrekkelijke binnenstad.