Mirjam de Wit-van Loon aan de slag als fractievoorzitter VVD Oosterhout

Naar aanleiding van de voordracht vanuit de VVD-fractie om Dees Melsen te benoemen als wethouder heeft de fractie van de VVD vervolgens Mirjam de Wit gevraagd het fractievoorzitterschap over te nemen.

Mirjam is sinds 2018 raadslid voor de VVD in Oosterhout. Zij is woordvoerder over onderwerpen in het sociaal domein en de openbare ruimte. Als fractievoorzitter komen daar nieuwe taken bij. Dees draagt vol vertrouwen het voorzitterschap over: “Mirjam is een zichtbaar raadslid en heeft de afgelopen periode als plaatsvervanger ervaring opgedaan. We gaan vol vertrouwen de periode tot de verkiezingen tegemoet”.

Mirjam kijkt uit naar deze nieuwe rol: “In de afgelopen 3,5 jaar heb ik als raadslid al veel ervaring mogen opdoen. De laatste maanden voor de gemeenteraadsverkiezingen komt de taak als fractievoorzitter daar nu bij. De samenwerking binnen de fractie is heel prettig en met die constatering sluit ik graag aan bij wat Dees ook al aangeeft: We zetten met elkaar de schouders eronder in de maanden richting de gemeenteraadsverkiezingen 2022”.