VVD wil snel aan de slag met de N629

Net als de VVD Oosterhout wil ook de Brabantse VVD-fractie zo snel mogelijk aan de slag met de nieuwe N629. Martijn van Gruijthuijsen, fractievoorzitter VVD Brabant: ‘’De N629 is van groot belang voor de bereikbaarheid van Tilburg, Dongen en Oosterhout’’. Dees Melsen, fractievoorzitter VVD Oosterhout: we hebben de Statenfractie gevraagd om ook aandacht te hebben voor de bereikbaarheid van de bedrijventerreinen Everdenberg-Oost en Vijf Eiken.

De weg van Oosterhout naar Dongen zorgt dagelijks voor vele opstoppingen. Er wordt al twintig jaar gepraat over een oplossing. Onderdeel van de huidige plannen is ook het verbeteren van het landschap en zorgen voor veilige fietsverbindingen. Wat dat laatste betreft is aandacht gevraagd voor de fietsoversteek bij Oosteind en ook een snellere realisatie van de fietssnelweg Oosterhout-Tilburg.

De gemeentes Oosterhout en Dongen werken hier nauw samen met de provincie, die over deze provinciale weg gaat De gemeenteraden van Oosterhout en Dongen hebben zich inmiddels uitgesproken over de plannen. Het is de bedoeling dat er een nieuwe weg komt ten zuiden van de huidige Heistraat en die ter hoogte van Dongen het kanaal kruist om aan te sluiten op de Steenstraat. Tijdens het bezoek van de Statenfractie is het gebied bezocht en zijn aandachtspunten besproken.

De VVD-fractie in Oosterhout heeft afgelopen vrijdag samen met de statenleden van de VVD gesproken over snelle aanpak van deze weg. Tijdens het bezoek van de Statenfractie is het gebied bezocht en zijn de aandachtspunten van de VVD Oosterhout besproken.