Eindelijk weer een Bakkie Doen: wat zijn de gevolgen van corona voor Oosterhout?

Het coronavirus heeft grote gevolgen. Voor de zorg, economie en samenleving als geheel. De afgelopen maanden is hard gewerkt om te zorgen dat we het virus onder controle krijgen. Ook in Oosterhout zijn er vele initiatieven om dit samen te doen. Gelukkig hebben de maatregelen effect gehad. Maar we zijn er nog niet.

Het coronavirus heeft een grote impact op ons dagelijks leven nu, maar ook voor de toekomst. Hoe gaat dat er in de toekomst uitzien? Wat betekent het voor de zorg? Hoe kunnen bedrijven deze crisis overleven? Wat verandert er aan onze mobiliteit? Wat betekent het voor Oosterhout?

De afgelopen weken zijn er vele gesprekken geweest over de gevolgen voor Oosterhout.  Wat betekent dit voor de korte en lange termijn? Moeten we onze toekomstplannen aanpassen? Gesprekken met de stad: met ondernemers, maatschappelijke partijen, inwoners, andere overheden en vrijwilligers. In juli zal de gemeenteraad de uitkomsten van deze gesprekken (de corona impact analyse) bespreken.

De VVD-fractie wil ook graag met u in gesprek. Wat zijn volgens u gevolgen? Raadslid Jan Peters is lid van de regiegroep van de corona impact analyse. Hij neemt u graag mee in de effecten van corona op hoofdlijnen. Vervolgens gaan we in gesprek over de gevolgen voor de verschillende thema's variƫrend van zorg, economie, verkeer tot wonen.

De bijeenkomst is gepland op donderdagavond 18 juni 2020. Het is weer mogelijk om een fysieke bijeenkomst te houden in de Schout aan de Markt 18 in Oosterhout. De inloop start om 19.30 uur en om 20.00 uur begint de bijeenkomst.

Gelet op de maatregelen is het mogelijk om met maximaal 15 mensen een bijeenkomst te houden (vanwege de afstand van 1,5 meter). Aanmelding vooraf via de secretaris is dus nodig: vvdoosterhout@gmail.com Bent u verkouden of heeft u andere klachten, blijf dan thuis. U kunt natuurlijk altijd wel uw reactie sturen aan de fractie via vvdoosterhout@gmail.com

Hartelijke groeten,

VVD-fractie Oosterhout