Dees Melsen voorgedragen als kandidaat-lid Tweede Kamer

Het bestuur van de VVD Oosterhout heeft besloten om fractievoorzitter Dees Melsen (31) voor te dragen als kandidaat Kamerlid. Voorzitter Harm Mertens “Dees heeft de afgelopen jaren een duidelijk liberaal geluid in de Oosterhoutse gemeenteraad laten horen. Dit zien wij graag terug in de nieuwe Tweede Kamerfractie van de VVD. ” Dees Melsen reageert enthousiast: “Ik ga de uitdaging graag aan!”

Dees Melsen is in 2010 gekozen als gemeenteraadslid. Sinds 2013 is hij fractievoorzitter van de VVD Oosterhout. De afgelopen jaren heeft hij een verbindende rol gespeeld in de Oosterhoutseraad. Op dossiers zoals ruimtelijke ontwikkeling, verkeer en woningbouw heeft hij verschil gemaakt. Samen met wethouder Robin van der Helm en een sterke fractie wordt het geluid van de Oosterhoutse VVD-kiezers naar voren gebracht. Verbindingen met ondernemers, inwoners en verenigingen worden nadrukkelijk gemaakt. Dees Melsen: “Het is belangrijk om als volksvertegenwoordiger te weten wat er leeft en dat mee te nemen naar de gemeenteraad. Als VVD gaan we op bezoek in de wijken, bij verenigingen en ondernemers. Dat is ook wat ik als Kamerlid wil doen: de verbinding maken tussen Oosterhout en “Den Haag”.

De motivatie om Kamerlid te worden is voor Dees duidelijk: “Het is belangrijk om een Oosterhouter in de Tweede Kamer te hebben. Kijk bijvoorbeeld naar de aanpak van de files op de A27 en knooppunt Hooipolder. Dit kunnen we niet alleen.” Maar ook een thema als voldoende woningen voor jongeren en starters bijvoorbeeld. “In Oosterhout heb ik me speciaal ingezet voor jongeren en starters. Veel regels worden landelijk bedacht, maar hebben grote effecten voor starters hier. Daar wil ik verandering in brengen.”

Met zijn 31 jaar is Dees een jonge, ambitieuze kandidaat. Zo is hij al meer dan 10 jaar actief in de Oosterhoutse gemeenteraad, maar ook in de VVD West-Brabant en de JOVD. VVD-voorzitter Harm Mertens  “Dees combineert jeugdig elan met een gedegen dossierkennis. Hij bijt zich vast in maatschappelijke vraagstukken en heeft daarbij ook mooie resultaten behaald in Oosterhout. Wij vertrouwen erop dat hij ook in Den Haag veel voor elkaar gaat krijgen.”

De leden van de VVD Oosterhout nemen nog een definitief besluit over de voordracht. Vervolgens gaat de landelijke kandidaatstellingscommissie aan de slag gaan met de conceptlijst. De leden van de VVD besluiten eind 2020 over de definitieve kandidatenlijst voor de verkiezingen van de Tweede Kamer. De Tweede Kamerverkiezingen vinden plaats op 17 maart 2021.