Ruben Jacobs verlaat CDA en sluit zich aan bij de VVD Oosterhout.

In de circa 12 jaar die het geleden is dat gemeenteraadslid Ruben Jacobs zich aansloot bij het CDA is er veel veranderd. Zowel het CDA als hijzelf hebben ontwikkelingen doorgemaakt. Na een ruime periode van beraad constateert hij dat hetgeen waar hij voor staat en de manier waarop hij daaraan met volle overtuiging heeft gewerkt, beter passen binnen de fractie van de Oosterhoutse VVD.

Voor de kiezer verandert er weinig. Beide partijen maken deel uit van de coalitie en nog steeds onderschrijft hij het bestuursakkoord ‘Samen op weg naar 2030’. In gesprekken met zijn achterban ervaart hij begrip voor zijn keuze.

Ruben: “De samenwerking in de gemeenteraad met de VVD-fractie is altijd goed geweest. Ik hecht er als raadslid aan mijn taak grondig uit te voeren. Die taak blijf ik op dezelfde wijze uitvoeren tot het einde van deze periode. Zij het onder een andere vlag”.

Fractievoorzitter VVD Oosterhout Mirjam de Wit-van Loon: “Dit telefoontje hadden we niet verwacht. De wijze waarop wij de afgelopen jaren Ruben een bijdrage hebben zien leveren voor de stad waarderen wij enorm en verwelkomen deze ‘Doener’ van harte in onze fractie. We kijken uit naar zijn waardevolle inzichten, opvattingen en ideeën”.

Ruben Jacobs zal per 5 november 2021 deel uitmaken van de VVD-fractie, die vanaf dan bestaat uit 7 zetels in de Oosterhoutse gemeenteraad. Tevens heeft hij aan het bestuur kenbaar gemaakt zich als VVD-er verkiesbaar te stellen voor de aankomende gemeenteraadsverkieizngen van 16 maart 2022.