Kandidatenlijst VVD Oosterhout vastgesteld, een mooie mix van ervaring en nieuwe gezichten

21 maart zijn er weer gemeenteraadsverkiezingen. De VVD Oosterhout wil zich ook de komende vier jaar inzetten voor Oosterhout, het liefst als grootste partij in de gemeenteraad. Er ligt inmiddels een mooi verkiezingsprogramma, getiteld ‘Gewoon. Doen.’. Een heldere blik op een Oosterhout waar het goed wonen, werken en leven is. Op 16 november hebben de leden van de VVD de kandidatenlijst vastgesteld. Een complete en gebalanceerde lijst vol betrokken Oosterhouters. Ervaring en talentvolle vernieuwing vullen elkaar aan. Daarnaast is rekening gehouden met een goede spreiding over de stad, wijken en kerkdorpen. Een mooi team dat vol overtuiging de campagne ingaat. Een eerste introductie van nummers 1 t/m 10

1) Lijsttrekker van de VVD Oosterhout is Robin van der Helm. Hij heeft twee jaar geleden het ‘wethouderschap’ overgenomen van Jan Peters. Daarvoor was hij raadslid en consultant in de publieke sector.

2) De nummer twee is Dees Melsen, ondanks zijn leeftijd (29) al weer bijna 8 jaar ervaring als raadslid en tevens de gedreven fractievoorzitter van de VVD. Dees heeft onlangs de overstap gemaakt van een commercieel adviesbureau naar een functie bij de gemeente Rucphen.

3) Een mooie nieuwkomer op nummer drie, namelijk Mirjam de Wit–van Loon. Mirjam is sinds 2016 als HR manager werkzaam bij de gemeente Tilburg. Daarvoor was zij, eveneens bij die gemeente, in diverse managementfuncties in het sociale domein actief. Ze is ook maatschappelijk betrokken bij waterscouting-vereniging Het Zuiderkruis en als coördinator Oosterhout voor Jantje Beton.

4) Als stabiele factor het vertrouwde gezicht van Jan Peters op plaats vier. Jan heeft na zijn werk bij de politie gedurende zes jaar het wethouderschap voor de VVD Oosterhout ingevuld. Aan kennis en ervaring dus geen gebrek.

5) Eveneens een fris nieuw gezicht op de vijfde plaats. Sander Mulders, geboren en getogen in Den Hout, is met zijn 23 jaar de jongste op de lijst. Hij is momenteel bezig met zijn master bestuurskunde, beleid en politiek aan de Erasmus universiteit.

6) Gerard Heintjes neemt plaats zes voor zijn rekening. Gerard is ook geen onbekende en heeft zich naast de afgelopen raadsperiode tussen 1987 en 2002 meerdere malen ingezet als raadslid. Gerard staat bekend om zijn financiële inzicht. Iets dat hij gebruikt bij het ondersteunende financiële advies dat hij als vrijwilliger verleent binnen Surplus Welzijn.

7) Als afwisseling van de vertrouwde gezichten neemt Paul Wesel de zevende plek voor zijn rekening. Paul is voor velen bekend als directeur van de golfbaan ‘Landgoed Bergvliet’.

8) Gwen van Alphen is zelfstandig onderneemster en samen met haar man eigenaar van een bedrijf dat IT-advies geeft. Gwen heeft inmiddels al twee periodes ervaring als raadslid.

9) Rogier Gerritzen is een geboren en getogen Oosterhouter. Hij is als zelfstandig adviseur en omgevingsmanager actief binnen de overheid en heeft zich de afgelopen jaren nadrukkelijk ingezet voor een goede oplossing voor Oosterhout bij de aanleg van de nieuwe 380kV hoogspanningsverbinding in West-Brabant.

10) Op de tiende plaats treft u Jeroen Peterse. Jeroen woont in Den Hout en is werkzaam als officier bij de luchtmacht. Naast zijn baan als helikoptervlieger zet hij zich actief in als bestuurslid van het VVD netwerk Oosterhout.

De lijst wordt afgesloten met de zogenaamde ‘lijstduwer’, Jan Harm Spijkervet. Jan Harm is directeur van het niet te missen Holland Foodz en heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan het verkiezingsprogramma van de landelijke VVD. Ook lokaal zet Jan Harm zijn kennis in voor Oosterhout.

Naast deze 11 kandidaten toont de lijst nog eens 17 liberale Oosterhouters die aan de slag willen met onze gemeente. Voorzitter Elise Krause-Emans is erg enthousiast over de lijst. ‘Het is mooi om te zien hoe zo’n gevarieerde groep mensen zich hard willen maken voor Oosterhout. Het gaat goed met Oosterhout, maar we zullen de mouwen op moeten stropen om ook in de toekomst te blijven zorgen voor een gemeente waar het goed wonen, werken en leven is. Gewoon. Doen.'