De gevolgen van corona en zorgen dat Oosterhout niet stil valt

Om corona onder controle te krijgen zijn er diverse maatregelen van kracht. Alles om de verspreiding tegen te gaan. Momenteel is de gemeente Oosterhout druk bezig om de maatregelen bekend te maken en toe te zien op naleving van bijvoorbeeld de 1,5 meter afstand. Maar er gebeurt meer: zo worden ondernemers geholpen in deze moeilijke tijden. Zie hier <LINK> voor meer informatie. In de samenleving ontstaan spontaan initiatieven om elkaar te helpen en kwetsbare mensen te ondersteunen. Het is nog moeilijk om in te schatten wat de gevolgen van de corona crisis gaan zijn. Voor de VVD-fractie staat één ding centraal: we moeten dit onder controle krijgen. Alleen samen kunnen we dit doen. De VVD zet in op goede maatregelen en ondersteuning waar het kan.

Ondertussen moeten we wel door om te zorgen dat Oosterhout niet stil valt. De gemeenteraad heeft vorige week geëxperimenteerd met digitaal vergaderen. Het was even wennen, maar het werkte wel. De noodzakelijke besluiten zijn genomen en vrijdag bekrachtigd. Zo is er een belangrijk besluit genomen over Arendsplein. Bankgebouwen en winkels verdwijnen en er komen woningen voor terug. Op die manier blijven we werken aan een compacte en aantrekkelijke binnenstad. Het voorstel van de VVD om de verkeersafwikkeling te verbeteren is aangenomen. Verder zijn er besluiten genomen over Lievenshove en kleine bestemmingsplannen. De agenda is niet helemaal afgewikkeld en er wordt bekeken wanneer de volgende digitale vergadering is en welke besluiten nu genomen moeten worden.

Voor de VVD is het belangrijk dat inwoners, ondernemers en verenigingen hun inbreng kunnen hebben. Gelukkig zijn er digitale mogelijkheden te over. Op die manier kunnen we de inbreng meenemen. Heeft u nog zaken die de VVD-fractie wilt laten weten, dan horen we het graag van u. Voor nu: zorg goed voor uzelf en elkaar. Alleen samen kunnen we het aan!