Met de fiets naar de binnenstad

Logo VVD.jpg

Of je nu met de auto, de fiets of te voet naar de binnenstad gaat, dat maakt niet uit. Het is belangrijk dat je gemakkelijk de binnenstad kunt bereiken en dat je een veilige parkeerplek vindt voor je auto of fiets. Niet meer dan logisch voor de VVD!

In mei heeft de gemeenteraad gesproken over de fietsenstallingen. Waar sommige partijen de fietsenkelder op de Markt wilden sluiten, wilde de VVD juist dat deze fietsenkelder behouden zou blijven. Het beheer blijkt goedkoper te kunnen door met een automatisch toegangssysteem te gaan werken. Gelukkig heeft de raad besloten de fietsenkelder niet te sluiten maar juist vaker en langer open te houden! We bieden meer service aan de Oosterhouter die met de fiets naar de stad komt voor zowel de fietsenstalling op de Markt als Arendshof.

In mei is ook gesproken over de toekomst van fietsenstalling Arendshof. De OosterhoutseVVD heeft toen gevraagd om bij de plannen voor de toekomst van het winkelcentrum, ook de locatie van de fietsenstalling mee te nemen. De wethouder heeft dit bevestigd. Dus ook voor het winkelcentrum Arendshof blijft een goede fietsenstalling beschikbaar.

De VVD heeft wel gevraagd om de beheerdersruimtes die niet meer nodig zijn, wel regelmatig te gebruiken. We hebben het college gevraagd of de boa’s regelmatig daar kunnen zijn. Zo kunnen ze vragen beantwoorden, mensen helpen en signalen oppikken. Zo blijven we zichtbaar en gastvrij als Oosterhout. Zeker voor de fietser die de binnenstad bezoekt.