Perspectief hebben

Wat is het perspectief voor volgende week, volgende maand, volgend jaar? Sinds corona is ‘perspectief hebben’ belangrijker dan ooit. De raad heeft uitgebreid stil gestaan bij het perspectief op 2022.

De VVD heeft aandacht gevraagd voor drie belangrijke onderwerpen:

- minimaal 300 woningen per jaar: starters en jonge gezinnen moeten sneller een woning kunnen krijgen. Haak aan bij de ambities van het Rijk. Mis deze trein niet!

- meer geld voor wegen, fietspaden en onderhoud in de buurt: we staan voor grote keuzes, durf ze ook te maken.

- ondernemers de ruimte: kom met een actieplan om samen met ondernemers te kijken waar behoefte aan is.

Gelukkig herkenden andere partijen veel van onze onderwerpen. Vanzelfsprekend kwamen er ook andere geluiden. Voorstellen om de belastingen te verhogen niet aangenomen. Inwoners en ondernemers moeten we de komende tijd niet nog meer belasten. Gelukkig dacht een meerderheid van de raad daar net zo over. De komende tijd gaat het college aan de slag met de begroting. De VVD kijkt hier naar uit! Over perspectief gesproken!