Nieuw bestuursakkoord getekend. We kunnen aan de slag. ‘De stap vooruit’

Vol trots kunnen wij aangeven dat 31 mei jl. een nieuw bestuursakkoord is getekend. We kunnen aan de slag. ‘De stap vooruit’, is de toepasselijke titel.

Na de verkiezingen heeft Gemeentebelangen als grootste partij het initiatief genomen voor de formatie. Op basis van hun advies zijn Gemeentebelangen, GroenLinks, VVD en D66 de onderhandelingen gestart met behulp van twee formateurs. Dit heeft geleid tot een mooi akkoord.

Alle fracties hebben ingestemd waarmee het bestuursakkoord op 31 mei is getekend. Vanuit de VVD hebben Dees Melsen en Mirjam de Wit-van Loon de onderhandelingen gevoerd. Mirjam: ‘Ik kijk met veel plezier terug op dit, voor mij ook leerzame, proces. De gesprekken zijn in goede harmonie én toch best scherp gevoerd. Daarmee komen we tot een akkoord waar veel onderwerpen van ons eigen verkiezingsprogramma een plek hebben gekregen én waarin ook nog voldoende ruimte zit om met de volledige raad het verschil te kunnen maken voor ons Oosterhout.’ Dees kijkt ook terug op een mooi proces: 'We hebben met elkaar een goede basis gelegd. Een akkoord met ambitie als het gaat om woningbouw, economie en verkeer, maar wel met een degelijke financiële koers.’

Op 14 juni aanstaande worden de wethouders gekozen en geïnstalleerd. De VVD-fractie heeft Dees Melsen als wethouder voorgedragen. Hij zal de portefeuille economie, stedelijke ontwikkeling, wonen en financiën krijgen. In de gemeenteraad wordt Harm Mertens als nieuw raadslid geïnstalleerd. De VVD-fractie is daarmee weer op volle sterkte. Maar we doen het niet alleen.

Wilt je meedenken of eens kennis maken met de VVD-fractie? Sluit dan vooral aan!