Mathijs Raaijmakers nieuwe fractievoorzitter VVD Oosterhout en Sander Mulders keert terug in de gemeenteraad

Donderdagavond 17 november 2022 heeft de fractie van de VVD Oosterhout Mathijs Raaijmakers (45) gekozen als nieuwe fractievoorzitter. De gemeenteraadsfractie van de Oosterhoutse VVD heeft een opvolger gekozen voor fractievoorzitter Mirjam de Wit. Zij heeft onlangs aangegeven te stoppen als raadslid vanwege een nieuwe, veeleisende baan. Mathijs zal haar plaats innemen en heeft het volledige en unanieme vertrouwen van de fractie gekregen.

Mathijs is sinds maart van dit jaar gemeenteraadslid, maar binnen VVD Oosterhout al jarenlang actief. Mathijs: “Uiteraard ben ik erg blij met het vertrouwen vanuit onze fractie. Ik heb er zin in om met volle energie samen er tegenaan te gaan om de stad en de drie kerkdorpen nog beter en mooier te maken.”

Mathijs is zeker geen onbekende in het Oosterhoutse. Hij was eerder onder andere vicevoorzitter van OCS De Smulnarren, zat in diverse besturen binnen de JCI Oosterhout en is voorzitter van Stichting Willem van Duivenvoorde die de Avondvierdaagse organiseert.

Harm Mertens (40) is door de raadsfractie gekozen als plaatsvervangend fractievoorzitter. De ervaren Sander Mulders (28) zal de vrijkomende zetel in de gemeenteraad innemen, een functie die hij eerder ook al vier jaar vervulde. Sander Mulders: “Met veel plezier en enthousiasme pak ik het raadswerk weer op!

”Voorzitter VVD Netwerk Oosterhout Jeroen Peterse: “Mathijs en Harm als respectievelijk voorzitter en vicevoorzitter zorgen voor een solide basis voor onze fractie. Samen met de ervaring die Sander en Paul inbrengen hebben we weer een voltallige en sterke fractie die aan de slag gaat voor onze stad.”