Oosterhout staat er financieel goed voor!

Hoe staat de gemeente er financieel voor? Een belangrijke vraag die regelmatig gesteld wordt. Maar er is goed nieuws: Oosterhout staat op nummer 2 van de middelgrote gemeenten volgens accountantsbureau BDO. Hiermee staat de stad op plaats twee van de ranglijst van middelgrote gemeente.

Een mooi resultaat! Zeker in financieel onzekere tijden is het fijn om er zo goed voor te staan. Dees Melsen is wethouder financiën en is erg trots op de score. “Oosterhout is financieel gezond. BDO heeft Oosterhout op nummer 2 gezet. Een mooie waardering voor het goede financiële beleid van de afgelopen jaren!"

VVD-fractievoorzitter Mathijs Raaijmakers is erg blij met de goede financiële positie: “Als VVD zetten we sinds jaar en dag in op gezonde financiën en lage lasten voor inwoners en ondernemers. De lokale lasten liggen ruim 6% onder het landelijk gemiddelde en we staan er financieel goed voor. Een mooi resultaat en goede uitgangspositie voor de toekomst".

De VVD Oosterhout ziet ook de forse prijsstijgingen en onzekere financiële tijd die voor ons ligt voor inwoners, ondernemers en gemeente. Wij blijven dan ook doen wat nodig is voor Oosterhout. Nu en in de toekomst!