VVD blij met mogelijkheid om in Oosterhout je prik te halen

Mathijs Raaijmakers, fractievoorzitter van de VVD Oosterhout, heeft vragen gesteld over het ontbreken van een locatie in Oosterhout voor vrijwillige groepsvaccinaties. De GGD had geen locatie in Oosterhout waardoor kinderen noodgedwongen naar andere plaatsen in de omgeving moesten. Inmiddels is duidelijk geworden dat er een oplossing gevonden is in de Bussel.

De VVD is blij dat er geprikt gaat worden op zo’n centrale plek in Oosterhout. Ook  voor tieners alleen en ouders op de fiets is De Bussel snel te bereiken! Het is drempelverlagend, kansengelijkheid verhogend en het scheelt Oosterhouters ook gewoon veel tijd!, aldus Mathijs Raaijmakers”

Wethouder Clemens Piena heeft, naar aanleiding van de vragen van de VVD, op 4 april 2023 toegezegd met de GGD in gesprek te gaan.

Uitkomst van dit gesprek was dat een tijdelijke priklocatie enkele keren per jaar praktisch ingewikkeld was te faciliteren in één van de Oosterhoutse sporthallen. Maar er is in theater De Bussel een goed alternatief gevonden. Er ligt een parkeergarage naast, er is voldoende plek voor fietsers en binnen is ruimschoots voldoende ruimte. De GGD zal zorgen voor een goede verkeersafwikkeling met verkeersregelaars.