VVD WIL EEN MAGER EN GESPIERD WATERSCHAP

VVD afdeling Oosterhout hield op 26 februari 2015 een politiek café rond de verkiezingen voor de Waterschappen en de Provinciale Staten van 18 maart a.s. in De Schout in Oosterhout.

© Frank Boermans

Voor dit politiek café waren drie gasten uitgenodigd: Huub Hieltjes, Anco Sneep en Yves de Boer.

-            Huub Hieltjes uit Breda is lijsttrekker voor de VVD voor het bestuur van Waterschap Brabantse Delta. Hij is al zes jaar lid van het dagelijks bestuur van het Waterschap en tevens lid van het DB van de Unie van Waterschappen. Dit is een koepelorganisatie voor de 24 waterschappen die Nederland rijk is.

-            Derde op de lijst is Anco Sneep uit Steenbergen. Anco is agrarisch ondernemer, oprichter van een bedrijf voor de productie van plantaardige kleurstoffen en gepromoveerd op het onderwerp Innovatie in Nederlandse Agrifood.

-            Yves de Boer is gedeputeerde Ruimte en Wonen in de provincie Noord Brabant. Daarvoor heeft hij zich 12 jaar als wethouder van Oosterhout (onder meer) met dit thema bezig gehouden.

De avond werd gepresenteerd door VVD wethouder Jan Peters. Na een korte introductie over hen zelf vertelde de drie heren met volle overtuiging en enthousiasme over hun rol in het waterschap en provincie.

Op 18 maart a.s. worden de bestuurders voor de Waterschappen en de leden van de Provinciale Staten gekozen. Laatstgenoemden kiezen op 26 mei a.s. op hun beurt de leden voor de Eerste Kamer. De VVD bezet daar nu 16 van de 75 zetels. Het is voor het eerst dat de verkiezingen voor de waterschapsbesturen samenvallen met die voor de Provinciale Staten. Er vallen 23 zetels te verdelen.

Het Waterschap Brabantse Delta zorgt voor sterke, veilige dijken en kades, zuivert rioolwater, regelt de hoogte van het water en beschermt de natuur. Belangrijk werk! Werken aan water kost geld, belastinggeld. De VVD kiest voor een mager en gespierd Waterschap, dat veiligheid, ruimte voor ondernemers en lage heffingen voorop stelt. Bij de verkiezing van de leden voor de Provinciale Staten zet de VVD in op de kracht van Brabant, in het bijzonder op de terreinen talent en innovatie, leefbaarheid, veiligheid en goed bestuur.

Deze week kopte BN De Stem nog over de verkiezingen die niemand boeien. Een dag later sloeg dezelfde krant alarm over het risico van een overstroming in Geertruidenberg en Oosterhout. Duidelijk is dat de verkiezingen op 18 maart er dus wel degelijk toe doen. Het gaat om de veiligheid en toekomst van ons allemaal!