Verslag van 73e Algemene Leden Vergadering

Donderdag 23 mei was het weer de beurt aan het bestuur om verantwoording af te leggen aan de leden van de Oosterhoutse VVD. Als bestuur staan we voor een gedegen breed gedragen beleid, zowel op persoonlijk, als op financieel vlak. Daarbij vinden we het belangrijk dat we als netwerk elkaar blijven verstrekken en aanvullen waar nodig, zodat iedereen zijn handen vrij heeft zich in te zetten op zijn/haar eigen terrein.

In het achtkoppig bestuur zijn er wat personele veranderingen. Lenneke Joosen heeft de afgelopen 6 jaar haar functie van secretaris geweldig vervuld en geeft het stokje over aan Carla van Vliet. Lenneke blijft actief binnen het bestuur en we zijn haar er dankbaar voor haar tomeloze inzet. Zo ook Frank Boermans. Zijn eerste termijn van drie jaar zit erop en gaat met vol enthousiasme verder als campagneleider. De vergadering kon instemmen met de twee benoemingen.

De secretaris stipte in haar jaarverslag een aantal hoogtepunten aan. Een druk jaar waarin we 2 campagnes hebben gevoerd, een aantal bijeenkomsten hebben georganiseerd en natuurlijk samen met de fractie het toekomstige pad hebben geschetst. Doormiddel van het organiseren trainingen verstevigen we de kennis en knusheid bij onze actieve leden.

Op financieel gebied legde penningmeester Tim Nunn verantwoording af. Er werd door hem een blik in de toekomst richting 2026 geschetst. Het jaar waar de lokale verkiezingen weer de hoofdrol gaan spelen. Een goed gevulde oorlogskas is daar essentieel bij. De vergadering verleende met een luid applaus decharge.

Fractievoorzitter Mathijs Raaijmakers evalueerde 2023, waarin een hoop zaken die in ons verkiezingsplan staan zijn gerealiseerd. Daarnaast gaf hij een update over de wat roerige politiek in het Oosterhoutse en keek vooruit op de uitdagingen die voor ons liggen als gemeente. Te denken valt aan het benoemen van een nieuwe burgemeester en het beoordelen van de strategische her-orientatie.

Ter afsluiting stond er een kennismaking met Fabiènne Hendricks, VVD kandidaat op plek 6 van de kieslijst voor de aankomende Europese  verkiezingen. Zij vertelde wie zij is, wat ze voor  functies heeft gehad in het bedrijfsleven en hoe zij de opgedane ervaringen in Brussel probeert in te gaan zetten om Europa een stuk liberaler te maken. Aanstaande maandag zal ze een werkbezoek brengen aan Rietveld Logistics op Weststad.

De grote opkomst, het harde werken van de fractie, een doelgericht bestuur, een grote groep enthousiaste vrijwilligers en de lijntjes die er liggen naar de provincie, Den Haag en Brussel, geeft het hele netwerk een boost om door te blijven gaan voor een liberaler Oosterhout.

Oosterhout blijft goed, wordt beter blijft ons motto!