En weer drie woningbouwplannen goedgekeurd!

© oosterbouwt

Aan de Warandelaan, op Slotjesveld, op het Arendsplein en aan de Zwaaikom wordt volop gebouwd. Op Paterserf en het Van Halderen terrein staan bouwborden en gaat snel de schop in de grond. Kortom, Oosterhout bouwt flink door en als het aan de VVD ligt blijft dit zo!

Daarom hebben we afgelopen raadsvergadering ingestemd met de bouw van in totaal 99 nieuwe appartementen in Oosterhout. Het gaat om projecten aan de:

• Bouwlingstraat: 18 appartementen
  • Werkmansbeemd: 51 appartementen
  • Sweelinckstraat: 30 appartementen

Stuk voor stuk projecten die bijdrage aan het oplossen van het woningtekort in Oosterhout. Voor bijna alle doelgroepen worden er appartementen gerealiseerd. Groot, klein. Koop en huur. De Oosterhoutse VVD was dan ook positief over de plannen, complimenten aan het college.Tijdens de raadsvergadering heeft de VVD met name aandacht gevraagd voor de architectonische kwaliteit. Ontwikkelaars en architecten mogen wat ons betreft soms wel wat meer uitgedaagd worden in Oosterhout. Ook hebben we specifiek bij het plan aan de Bouwlingstraat gevraagd om met omwonende in overleg te gaan over de parkeerdruk in de buurt, die is nu al hoog. En het lijkt ons verstandig om de nieuwe bewoners alvast te informeren over de plannen voor het Hanzecollege. Dan is die ontwikkeling geen verrassing meer. Wethouder Kasteleins heeft toegezegd dit te gaan doen.

Conclusie: er zijn nog meer bouwsteigers in hijskranen in aantocht in Oosterhout.Vragen of opmerkingen? Neem gerust contact op met Harm Mertens h.mertens@oosterhout.vvd, ons raadslid met de portefeuille ruimtelijk ordening.