Waar we gezond zijn, sporten en bewegen

Sport verbindt, geeft zelfvertrouwen, plezier en ontspanning en is nog gezond ook. Zeker nu onze samenleving steeds ouder wordt, is het belangrijk dat we in beweging blijven en dat sport voor iedereen toegankelijk is. Daarom werken we samen met scholen, sportverenigingen en andere maatschappelijke instellingen, zodat iedere inwoner van jong tot oud kan sporten.

• Sportverenigingen, scholen en buitenschoolse opvang werken nauw samen om de schoolgaande jeugd zoveel mogelijk te laten bewegen. Buurtsportcoaches van Moove, kunnen hierbij helpen.
  • De gemeente draagt financieel bij aan het sporten van kinderen, zeker als hun ouders dit niet kunnen betalen.Sport is toegankelijk voor ouderen en mensen met een beperking.
  • Om ouderen voldoende te laten bewegen, zorgen we voor wandelroutes met voldoende rustmogelijkheden.
  • In Oosterhout zie je steeds meer hardlopers, bootcampers, mountainbikers en urban sporters. De VVD wil ruimte geven aan nieuwe sportinitiatieven en losser georganiseerde sportgroepen.
  • Sportevenementen zijn een manier om de gemeente Oosterhout op de kaart te zetten, te verbinden en mensen in beweging te krijgen.De VVD ziet graag dat grotere sportevenementen in Oosterhout een plek kunnen vinden.
  • Bij nieuwbouw, ontwikkelingen of groot onderhoud wordt nagedacht hoe de openbare ruimte kan worden ingericht voor buitensport. Een goed voorbeeld is het Lukwelpark. We vragen daarbij actief aan onze inwoners om mee te denken.